Alla inlägg under november 2007

Av Emilia - 29 november 2007 12:37

Torsdag och sista skoldagen för denna veckan :D

Ska med bussen och därefter tåget vid 15-tiden. Ska hem till pappa m familj :) längtat så himla mycket! Äntligen få träffa Evelina hemma hos oss i lägenheten :) sedan dessutom få träffa Mathilda igen :)

Evelina ska få lite presenter från mig och Emil, som "födelsepresent". Även Mathilda ska få sig en present från mig.


På Söndag ska emil och jag på julmarknad med mamma m familj :)

Blir nog REJÄLT mysigt då! Massa julstämning och julkänsla..


Massa myss i helgen tror jag! :D


Allt orndat sig också nu med matten, min mardröm.

Pratade med rektorn och allt igår och det känns underbart mycket skönare nu och jag känner mig trygg och lugn, ingen panik osv.

Hoppas på det bästa nu bara, men det ska nog gå bra :)


Förresten!

Hade tänkt göra polkagrisar någon gång :D undrar hur det kommer gå!


Av Emilia - 27 november 2007 08:12

Huuuua, vad jag är trött denna morgon!

Låg extra länge och drog mig i sängen, innan jag orkade ta mig upp :P


Städade och julpyntade hela eftermiddagen igår :) blev underbart fint!

Och finare ska det bli! Då stjärnan kommer upp i fönstret och sedan nya julgardiner :) Än så länge har jag iaf fått upp en girlang, minigranen med belysning i, som står på min tv, ljusstake i fönstret och jullyktan står på bordet och blev tänd igårkväll med värmeljus :)

Blev underbart fint och mysigt när allt var klart! :D


Får se hur det blir nu till helgen. Om jag åker till pappa och isf blir det ju redan på Torsdag kväll, eller Fredag morgon. Om de kommer hit, får jag väl åka med dem hem igen, dock vet jag isf inte när de kommer.


Av Emilia - 25 november 2007 19:34

Nu har äntligen bebisen kommit ut! :D

En liten flicka blev det! Så otroligt fin och söt är hon...


Har hänt en hel del de senaste dagarna... men kan ta det lite snabbfattat;

Torsdag- Var hos pappa och övernattade. Umgicks mycket med Mathilda.

Fredag - Var hemma lite med Mathila och min farmor. Åkte till mamma på kvällen och Emil kom dit.

Lördag - Lilla lilla syrran tittade ut tidigt på morgonen :) Träffade henne vid middagstiden, tillsammans med Mathilda och pappa.

Hade fest för mamma på kvällen, mycket trevligt!

Söndag - Hemdags. Träffade lillasyrran igen, nyfödde och mös lite där och med min familj. Åkte hemåt och är hemma nu i lägenheten.


Varit en underbar helg kan jag säga. Mådde inte jättebra i förmiddags, men det blev mycket bättre med eftermiddagen, då en del problem löstes.


Min familj, är mitt allt. Speciellt mina syskon.


Ska börja julpynta nu i dagarna också tänkte jag. Skola som vanligt också i veckan, dock självstudie som vanligt på Fredag, så åker nog hem till pappa och mina små systrar på Torsdag eftermiddag :) 

Av Emilia - 21 november 2007 07:59

Onsdag, oj vad tiden går! Men ingen bebis som kommit :\

Ska snart med bussen till skolan. Prata med min lärare där, om att jag nu i dagarna kommer fortsätta vidare på mitt projketarbete, på egen hand, då vi ändå inte har tillgång till datorerna i skolan just denna veckan.

På Fredag är det som vanligt matte, ska dit iaf och plugga så mycket jag orkar. Efter matten åker jag mot hemstaden.

Är fest på Lördag för mamma, men ska hem till pappa på Fredag och sova över. Hjälpa mamma greja lite och sådär inför festen. Chaffis på Lördag :)


Måste panta flaskor i eftermiddag, då Emil kommit hem. Även slänga massa tidningar jag  sparat på mig :P Blir nog en runda till Maxi och greja det.

Av Emilia - 20 november 2007 14:42

Psykologin i skolan var inte min grej alls nej och det var fler som kände samma.

Vi valde istället att inte gå kursen och fortsätta med våra arbeten inom profilerna, blir bäst så och slösar inte tid på något man inte behöver ha behörighet i. Pratade med psykologiläraren vid rasten och hon var otrolig skön och snäll människa att prata med! :) så vi kom bra överens och förstod varandra. Så ska bara till skolan i morgon och berätta det för min lärare, att jag väljer fortsätta med mitt projektarbete istället, sedan fortsätta spela in och sådär, eftersom jag inte kan vara i skolan, då han undervisar andra då.


Åkte till stan idag och träffade Emil där. Gjorde honom sällskap under lunchen, därefter gick jag lite på stan. Inhandlade sådana "over knee" - strumpor och lite julpynt igen ;) Även julklapp till Mathilda :)

Helt otroligt att det redan nästa helg är 1a advent!! :o inte smält det än :P


Snart lite matdags, träning och tv-slappande :) Tänkte faktiskt plugga matte nu i dagarna också, då jag är typ klar med mina inspelningar.

Usch, HATAR matte.. fattar nada :(

Av Emilia - 19 november 2007 08:10

Grattis Mathilda! Som blev 2 år nu i Lördags! :D

och GRATTIS mamma!!! Som fyller år idag! ;)


Har haft kalas hela helgen, så det finns mycket att berätta egentligen.

Men för att göra en låååång historia kort; det var underbart att få träffa familjen och speciellt alla mina syskon :)

Jag och min kreativitet var igång hemma hos pappa i Lördags. Satte upp över 30 ballonger inne hos oss i hela lägenheten :P det gillade Mathilda massa :)

Men alla blev nöjda och glada av presenterna, vilket är bra det med :)

Men det allra viktigaste för mig är; de är friska!


Snart med bussen till skolan. Kort dag till lunch som vanligt, skönt!

Titta på tv lite i eftermiddag och kanske läsa lite.


Ingen bebis än :( nu får faktiskt den komma!


Just det ja... köpte en liiiten julgran i helgen :D även en fin, söt liten ljuslykta, som man kan ha värmeljus inuti :)

Det blir att pynta upp rejält näst nästa helg, då det är 1a advent!

Tiden går otroligt fort nu!


Snart jul :D

Av Emilia - 15 november 2007 09:33

Hannelie och Dennis 8 år idag! GRATTIS! :D


Idag är även lilla bebisen beräknad titta ut, men verkar inte vara något på gång, än iaf :P Tiden går fort nu! Snart jullov också!


Åker i morgon direkt efter skolan hade jag tänkt mig. Ha matte på förmiddagen till 12, därefter med bussen till pappa.

Fira yngsta systern, Mathilda på Lördag. På Söndag fira tvillingarna.


Rätt segt just nu i skolan. Kan inte göra så mycket för tillfället, då jag ska spela in alla ljud till min saga, i helgen. Ska ha genomgång lite grand på den där inspelningsmanicken efter rasten med min lärare.

Läser lite nyheter bara nu och slappar.

Städning när jag kommer hem, träna och packa ihop :)


Vad jag längtar inför helgen och morgondagen!

Vill snön ska komma tillbaks igen :\ den försvann helt igårkväll...

Det märks att jag ÄLSKAR julen vaaa? :D

Av Emilia - 14 november 2007 11:32

Började bli lite utkörd i huvudet, så var tvungen ta paus och bestämde mig för att uppdatera lite här :)

Sitter i ProoTools och lägger in ljud från ljudbiblioteket och klipper dem. Jobbar för fullt med mitt projektarbete inom musik/ljud, går helt okej.


Snöade i morse också! :D Idag var det dock större snöflingor :)

Hoppas verkligen på en vit vinter! Speciellt vill jag ha snö till julafton, då förra julafton var det ingen snö alls och tom strålande sol :\


Tänkte läsa lite i eftermiddag. Även slå in Mathildas födelsedagspresent, så jag inte glömmer göra det innan Fredag, då jag ska åka iväg :P

Bäst jag lägger ner hennes present i väskan jag har med mig, då jag ska till pappa i helgen, så jag inte glömmer presenten hemma :o


Förresten.. idag har jag och Emil namnsdag ;)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards