Alla inlägg under oktober 2007

Av Emilia - 31 oktober 2007 10:23

Paus på tv nu, Våra bästa år som är :D

Pluggat klart också ljudtekniken TOTALT, så känns underbart :D ska bara renskriva nu de sista svaren jag gjort. Håller på och läser en bok nu med, Mannen utan öde. Hm ja, den är helskum och konstig att läsa, men jag försöker verkligen, men den är jäkligt dryg och trodde den skulle va bättre.


Efter mycket om och men i morse, bestämde mitt inre jag, att jag ville klippa mig, luggen. Mysfrisyr nu inför julen känner jag. Sedan odlar jag vidare på mitt andra bakhår, så det ska bli långt :) får väl dock klippa det då och då, så det inte slits allt för mycket som förr.

Lite pirr i magen har man allt ja. Men det blir nog bra.

Färgade dessutom håret igårkväll, så precis nyfärgat och fint :)


Idag är det mys och plugg som gäller mest.

Tv tittande nu på förmiddagen och delvis plugg. Eftermiddag blir det väl läsa en hel del och bara slappa :)

Ut och handla också kom jag på nu, men inte mycket. Mjölk och sådant smått man behöver vardagligen.

Av Emilia - 30 oktober 2007 20:20

Precis duschat :P fixat håret dessutom och låter det verka just nu.


Var på stan idag då med farmor. Var trevligt och vi gick ett antal timmar där ja :P men det kändes skönt i benen, speciellt nu efteråt ;)

Jag köpte lite grejer till pappa och lite presenter till mamma :)

Köpte även lite till mig själv; svarta microfiber strumpbyxor, hello kitty bh och färgning till håret :P helnöjd med dagen!


Börjat bli riktigt kyligt nu ute! Tur man har strumpbyxor :)

Längtar verkligen tills julkänslan kommer, så mysig känsla av behaglighet.


Ska mest slappa ikväll, kanske se lite på tv eller film med Emil.

I morgon ska jag plugga lite tänkte jag, även läsa i min bok.

Och dessutom, titta på både reprisen av Våra bästa år + morgondagens, massa mys :D


Av Emilia - 29 oktober 2007 07:00

Igår var en ganska mysig och lugn slappdag, mestadels hemma. Var och handlade med Emil på Maxi en runda, lite varor inför veckan.

Vi gick både dit och hem, det var lite tröttsamt och tungt, men det gick :P


Emil gick hem för någon stund sedan till sig, ska snart med bussen till skolan.

Men jag har minsann ingen skola denna vecka, så skönt :D

Tänkte ringa pappa vid 9-tiden senare, för att prata om ikväll och i morgon.

Om jag kan sova där i natt, sedan om han kan köra in mig till stan, där vi även kanske kan hämta upp farmor, innan vi beger oss iväg till storstaden :)

Träffa Mathilda igen, hon är så mysig och gullig nu, när hon allt mer och mer uttala mitt namn mer rätt :) "miiiiilaaa" skriker hon efter en, om man försvunnit in på toan eller något bara lite sådär snabbt. Känns skönt kunna finnas där för henne nu allt oftare, tar vara väldigt mycket på de stunderna.


Måste köpa mig ett par leggings till, fast blåa :D de var faktiskt rätt tjocka och varma, de skrikröda jag har, perfekta. Testade allt jag ska ha på mig, inför halloweenhelgen hos mamma till tvillingarna :)

Blev helnöjd och blev jättefint! :D


Emil hade fixat ner alla våra bästa år avsnitt sedan förra veckan, de jag missade, då jag gick i skolan. Underbart snällt! <3 :D

Ska se på reprisen nu på morgonen, från i Fredags, sedan hinner jag se dagens också.

Av Emilia - 28 oktober 2007 08:01

Ställde precis om klockan till vintertid. Kommer kännas avigt nu i början med att stiga upp 1 tim tidigare :S :P


Var på kalas då nu igåreftermiddag. Var trevlig och mysigt. God smörgåstårta min faster hade gjort och även jättegod tårta! :)

Fick skjutsa hem på kvällen till lägenheten :)

Åhh vad jag hade saknat det, igårkväll kändes det lite bättre iaf.


Har bestämt mig också nu, vilka gardinera jag ska ha till min lägenhet nu inför julen :) jättefin röda med stjärnor på (bilden ovan), som man även kan ha efter jul. Får väl se när de kommer upp.


Höstlov och allt nu! Känns underbart! :D

Ska redan i morgon eftermiddag/kväll åka tillbaks till hemorten, för jag sedan ska åka iväg en bra bit till en lite större stad på Tisdag, med min farmor :) jag som frågade om hon ville hänga med mig dit.


För övrigt under lovet ska jag ta det lugnt, umgås med familjerna och så :)

Barnvakt nästa helg också, åt tvillingsyskonen, ska bli mysigt :)

Av Emilia - 26 oktober 2007 07:37

Äntligen höstlov! :D fast efter denna skolsagen då :P

Skönt att få bara vara och ta det lugnt en vecka, lite mer nu. Det behöver jag verkligen nu efter långa och jobbida dagar på musiklektionerna.


Sitter och ska äta en clementin till frukost nu snart :P mums!

Bussen sedan strax efter 8.30, till skolan där vi har matte hela förmiddagen.

Efter skolan ska jag åka direkt hem till hemorten och lämna in mobilen med min farmor osv. Får väl se vad de säger, spännande!

Har inte riktigt bestämt mig än heller hur jag ska göra ikväll, eller hur det blir i morgon, då lillasyster blivit sjuk :\


Kommande vecka hade jag tänkt att åka iväg en runda till "storstaden" för att leta lite presenter :) de har bättre urval där tycker jag, än i hemortens centrum. Lika långt ungefär till båda ställena från mitt hem, så går lika bra!

Annars ta det lugnt mest och umgås med de jag älskar :D


Förresten!

Använder min nya svarta tröja jag köpte för lite sedan. Den är otroligt mysig och underbar! :D

Av Emilia - 25 oktober 2007 10:35

Jaha, då är man i skolan som vanlig då ja.

Är inne i klassrummet och sitter vid en dator. Valde att jobba med musik och ljud idag också, har ingen lust att leka och improvisera inför de jag inte känner mig trygg med. Men vi är åtminstonde 4 stycken här inne idag :P


Suttit och improviserat in en låt på synten, som jag spelade in nyss :P

Dock vet jag inte hur jag ska lyckas göra, så jag kan lyssna på den hemma.

Aja, tar väl reda på det senare.


Idag efter skolan har jag mycket att stå i. Ska plugga som fasen, städa lägenheten och packa i ordning med mobilgrejerna, som jag ska ha med mig i morgon till stan.

Hoppas på att få iaf någon fritid idag, men tvekar lite på det...


Suck, vet ibland varken ut eller in.

Varför ska kärlek vara så jääävla komplicerat?

Är de som lever i celibat lyckligare tro...? eller...?

Av Emilia - 24 oktober 2007 07:32

Denna är allt jag vill ha just nu, inget annat önskar jag mig.

Hoppas, hoppas verkligen jag kan få denna tills julafton..

Skulle pyssla med den hela tiden då :D

Ska verkligen ta hand om den noggrant också då isf, köpa fodral och allt till den, så jag kan ha den i fickan, utan den förstörs oh så.


______________________________


Ska åka iväg med bussen om ca 1 tim nu, mot skolan.

Vet inte riktigt vad vi ska göra där idag, men blir säkert skoj, eller inte.


Får inte glömma att ladda min gamle mobil i morgon och även rensa min nuvarande mobil från bilder, kontakter osv.

Spännande se sedan vad de säger om mobilen. Hoppas de faktiskt kan laga den och skicka iväg den, så kan pappa få efterta den sedan, om jag får mig en ny mobil tills julafton :)


I helgen blir det kalas, fick jag reda på igår. Släkting som fyller år, så det ska firas ute på ön. Blir nog en massa mumsigt och annat trevligt där ja.

Måste dock verkligen försöka och INTE äta det jag inte tål. Vill inte riskera få så mycket allergi igen, som jag fick förra helgen :(

Av Emilia - 22 oktober 2007 19:51

Den här får det bli!

Hur det än blir med den mobil jag har nu, om det går att laga eller inte, så är det denna mobil jag tänker önska mig i julklapp.

Men om det är så nu att det inte går att laga den jag har nu med skärmen och de erbjuder en ny mobil för prisklassen som den ligger på idag, tänker jag ändå köpa denna mobil och lägga till pengar själv, så jag verkligen får det jag vill ha.

Får se vad de säger på Fredag, dåvi ska in och lämna mobilen.


Har fastnat som mest för denna mobil och läst en hel del recensioner och tycker den låter perfekt för mig! :)


Slappa ikväl framför tvn. Kanske se The Lost World med Emil som jag köpte idag för de upphittade pengarna :P

Ta ett bad också innan, så skönt det ska bli!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<<
Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards